2011: A téli pihenő ismét a munkálkodásról szólt. Kezdődött rögtön egy AC pumpa felújítással. Majd a kardánszerelésből is kijutott.
 


Később szétszedtem a műszerfalat. Kitakarítottam az egészet. Az izzók most jobban világítanak. Az egyiket cseréltem, mert nagyon használtnak tűnt. A többi még mindig gyári...
 


A sárfogó gumikat lecseréltem, mert nem voltak egyformák. Most magyar kisipari darabok vannak fent.
 


A következő nagy meló az első fékek felújítása lett. A fékbetétek elkoptak. A munkahengereket is felújítottam. Erről a munkáról nem fog cikk születni. Senkit sem bíztatnék az otthoni fékjavításra. Ráadásul hatalmas nyűglődés volt az egész. Annyit elárulok, hogy egy szürkésfekete koszhalomból nem egyszerű megtalálni a féket. Számítani kell rá, hogy elég sok dolgot ki kell cserélni rajta, mert berohadt. De ezek mondjuk filléres dolgok. Az egyik légtelenítő csavar pl. beszakadt, ki kellett fúrni és új menetet bevágni. Szerencsére apukám ügyességének köszönhetően a gyári légtelenítő még mindig használható hozzá. A fékmunkahengerek dugattyúinak kiszedéséhez sűrített levegő kell, kb. 6-7 bar, és ez sincs minden háztartásban. Ha minden jó, akkor számolni kell a tárcsa esetleges kopásával. 9 mm vastagság alatt csereérett.
Ha minden szép és jó, vagyis mi ezt látjuk, akkor az nagyon nem úgy van. Jön a szenvedés az utángyártott bóvli alkatrészek miatt. A munkahengerek porvédő gumija 200 km után úgy nézett ki, mintha 30, vagyis inkább 40 éves lenne. Elszakadva, szétrepedezve. A fékbetétnek ferodolja meg leszakadt a vasról.... Pedig nem a legolcsóbbat tettem bele. De legalább örülhetünk, hogy a jól összerakott új fékrendszer nagyon könnyen szétszedhető.
 


Egy CPI-1280-as elektronikus gyújtótrafót vettem fillérekért. Eleinte jól működött, aztán teljesen megadta magát a fordulatszámmérő csatlakozása, így visszakerült a régi Bosch trafó. Pedig ez az elektronikus trafó a legjobb, mi bekerülhet a gyári megszakítós gyújtás mellé. Nagyobb szikraenergiát ad, a megszakítót csak jeladóként használja, minden fordulaton egyenletes a szikra, könnyebb hidegindítást biztosít. Lehet még felbukkan a honlapon. Most egy másik projekten dolgozom.....
 


Bekerült az Elektronika visszapillantó tükör és egy elektronikus megszakító modul. Az óra a szerelőlámpa csatlakozóról üzemel.
 


2011. 06. 18. Kistótfalu: Lada Club Dél találkozó. 7 autó és jó csapat jött össze egy napra.
 


Az első stabilizátorrúd felfogatásai már a kezdetek óta rosszak voltak. A gumiágy elernyedt, a pántok pedig eltörtek. Nyikorgó, ropogó hangja van, ha berugózik az autó. Küzdeni kellett a cserénél, de sikerült. Ha már itt jártam, akkor felújítottam a motor alsó védőlemezét is. Így ez is felkerült.
 


Megtörtént a fűtésrendszer javítása is. Nyári-őszi művelet volt, mert Murphy törvényei életbe léptek.... Most kerámiabetétes fűtéscsap van bent. A javításról cikk is olvasható. Volt egy termosztát csere is.
 


Idén összesen 2144 km-t mentem az autóval.